El Consell de Mallorca i l’Ajuntament de Palma han dissenyat una illa i una ciutat al servei d’un creixement desmesurat i insostenible. En aquest vídeo, Palma Fora Portes i Son Quint vos mostram, d’una forma didàctica, el traçat previst per al Segon Cinturó de Palma i, en contraposició, el #parcnaturaldeponent que defensam per a Palma, que volem que integri les finques de Son Quint, Son Vida, Son Suredeta-Sta. Eulàlia, Son Puigdorfila Vell i Son Muntaner amb el corredor verd de Palma que neix al Bosc de Bellver i que s’ha d’orientar cap a les conques dels torrents del Mal Pas (Gènova i Calvià) i de Sant Magí (Son Rapinya i Son Vida).

Palma Fora Portes ha dedicat diversos articles al segon cinturó i al planejament urbanístic de Palma que trasllada la major part de la pressió dels nous urbanitzables cap a les zones de Ponent i Nord, al punt on s’ha planificat el Segon Cinturó en el Pla Territorial de Mallorca (Secar de la Real) i amb la intenció clara de saturar la mobilitat en aquell punt geogràfic per tal de manipular l’opinió pública, en els propers anys, en favor d’aquesta autopista.

Des de Son Quint es reclama l’obertura d’un debat seriós per tal d’adaptar els planejaments actuals, tant territorials com de mobilitat, a les noves necessitats mediambientals de Palma i de Mallorca. Consell de Mallorca i Ajuntament de Palma han de modificar els seus planejaments i tancar la porta, definitivament, a la idea de construir un Segon Cinturó metropolità pel pla de sa Riera i cap a Calvià.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *